za każdym razem dokładnie sprawdzaj treść widomości SMS i powiadomienia z Aplikacji Mobilnej ŁBS Sm@rt przed potwierdzeniem transakcji, w szczególności: kwotę i rodzaj operacji oraz nr konta do przelewu.
Nie udostępniaj nikomu swoich danych, takich jak login i hasła, kodu BLIK, danych Twojej karty, w tym numeru CVV2/CVC2 ani pełnego numeru PESEL – również za pomocą jakichkolwiek komunikatorów. Pracownicy naszego banku nigdy nie poproszą Cię o te dane;
Nie zakładaj z góry, że widoczna nazwa nadawcy wiadomości e-mail, SMS-a czy połączenia telefonicznego jest prawdziwa. Oszuści potrafią podrobić numer telefonu, który wyświetla się na ekranie Twojego urządzenia i podszyć się za kogoś z Twojej rodziny, grona przyjaciół, policjanta czy bank. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, czy dzwoni do Ciebie pracownik naszego banku – skontaktuj się z nami;
Jeżeli wiadomość e-mail od nadawcy wzbudzi Twoje wątpliwości, nie otwieraj załączonych w niej plików, nie klikaj w linki do logowania i nie instaluj żadnych dodatkowych aplikacji – dzięki nim oszust zyska dostęp do twojego urządzenia oraz dane do logowania. Bank nigdy nie będzie wymagał od Ciebie takich operacji.
Zawsze sprawdzaj adresy stron www, na których się logujesz, a także ich certyfikaty bezpieczeństwa.
Regularnie aktualizuj urządzenia i oprogramowanie na komputerze i telefonie (system, aplikacje, przeglądarkę, programy antywirusowe).
Zawsze twórz skomplikowane hasła, które będą trudne do odgadnięcia przez innych.
Nie używaj tego samego hasła do różnych kont ani nie zapisuj haseł na kartkach czy w plikach na komputerze. Nie używaj także funkcji "zapamiętaj hasło" w przeglądarce internetowej, która nie jest w pełni bezpieczna.
Nie loguj się do serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej przez publiczną, niezabezpieczoną sieć Wi-Fi ani na urządzeniach dostępnych publicznie np. w kafejkach, hotelach, restauracjach, itp.
Nie podłączaj zewnętrznych nośników danych do swojego urządzenia, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa.
Przypominamy, że Łużycki Bank Spółdzielczy w Lubaniu nigdy nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do systemu bankowości internetowej, nigdy też nie prosi o podawanie danych poufnych, a w szczególności loginu i hasła. W przypadku otrzymania takiej wiadomości prosimy o jej niezwłoczne usunięcie bez otwierania jakichkolwiek odnośników w niej zawartych.
Pomoc techniczna dostępna pod numerem +48 75 72 27 500
Blokowanie dostępu do konta możliwe jest:
dzwoniąc na powyższy numer pomocy technicznej,
wysyłając wiadomość SMS na nr telefonu (+48 509 971 598): bw#twój_identyfikator (identyfikator – login do bankowości internetowej)
Podstawowe zalecenia:
Nie zezwalaj przeglądarce na zapisywanie haseł i nazw użytkownika w formularzach;
Nie przechowuj nazwy użytkownika i hasła w tym samym miejscu;
Dbaj o zainstalowanie najnowszych aktualizacji przeglądarki i systemu operacyjnego.
UWAGA!
Oszuści podszywają się pod pracowników Banku Spółdzielczego, Zrzeszenia BPS i firm informatycznych. Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie i nakłaniać Cię do:
przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
NIGDY NIE podawaj powyższych danych, NIE instaluj dodatkowych aplikacji i NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie. PAMIĘTAJ, od Twojej czujności zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc pod numer +48 75 72 27 500.
UWAGA! Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy także od Ciebie!
Wzrost zagrożeń dotyczących bankowości internetowej powinien wzbudzić Twoją czujność i większą dbałość o bezpieczeństwo wykonywanych operacji.
Należy zwrócić baczną uwagę na:
wiadomości e-mail – nie otwieraj podejrzanych maili i załączników,
niestandardowy wygląd lub działanie systemu – zmienione dane w przelewach,
pytanie o numer telefonu, pojawianie się nietypowych pól, w których należy wpisać hasła z wiadomości SMS,
treść wiadomości SMS zawierającej jednorazowe hasło – czy rachunek odbiorcy jest zgodny z dyspozycją złożoną w bankowości elektronicznej,
zmieniony adres serwisu lub niewłaściwy certyfikat SSL (brak symbolu kłódki).
Prosimy o nieignorowanie potencjalnie niebezpiecznych zdarzeń, a w razie ich wystąpienia należy natychmiast przerwać działanie oraz niezwłocznie poinformować Bank.
Dbaj o kod BLIK tak samo jak o gotówkę lub kartę – nie przekazuj go nigdy nieznanym osobom;
W sklepie internetowym, terminalu płatniczym, bankomacie lub wpłatomacie – wpisuj kod BLIK samodzielnie. Bank nigdy nie prosi Cię o podanie kodu BLIK w innych okolicznościach
;
Sprzedajesz coś na portalu ogłoszeń? Nigdy nie przekazuj kodu BLIK kupującym
;
Twój znajomy niespodziewanie prosi Cię o kod BLIK lub przelew na telefon przez media społecznościowe? To może być oszustwo, dlatego zanim coś zrobisz, skontaktuj się ze znajomym osobiście.
Przestępcy czyhają na osoby, które sprzedają lub kupują rzeczy w internecie. Próbują wyłudzić Twoje dane do logowania, dane karty płatniczej i zdobyć dostęp do Twojego konta. Nie daj się oszukać!
Unikaj bezpośrednich rozmów z innymi użytkownikami poza portalem sprzedażowym (np. za pośrednictwem komunikatów, takich jak WhatsApp),
Nie klikaj w linki i loguj się do konta tylko na naszej stronie lub w naszej aplikacji,
Nie podawaj swoich danych, haseł do logowania czy danych karty płatniczej.
Nigdy nie pobieraj aplikacji polecanych przez rozmówcę, którego nie znasz.
Jeśli podczas zakupu coś wzbudzi Twoje wątpliwości skontaktuj się z portalem sprzedażowym lub zadzwoń do nas pod numer +48 75 72 27 500 (opłata zgodna z taryfą operatora).